Мениджърите на автопаркове ежедневно полагат усилия за намаляване на общите разходи за превоз на товари на дълги разстояния, като в същото време намаляват емисиите на CO2. И въпреки че ефективността на търговските автопаркове се определя от много различни елементи, дизайнът на гумите несъмнено има важен принос за оперативната ефективност. Ние в Bridgestone се ангажираме да помагаме на компаниите да прекрачват границите, като въвеждаме нови технологии и изследваме нови материали за смеси. Целта е да се подкрепят мениджърите на автопаркове, като се продължи разработването на ефективни, безопасни и издръжливи гуми за повишаване на оперативната ефективност. Но как работи този процес? Как се появява перфектната търговска гума? И каква е разликата за търговските автопаркове? Добре дошли в лабораторията ECOPIA H002.
Като единствената част от превозното средство, която докосва пътя, гумата трябва да предлага перфектния баланс на сцепление, комфорт, издръжливост, енергийна ефективност и цялостна цена – баланс, който може да бъде намерен само в най-внимателно проектираните дизайни. Новоразработената ECOPIA H002 на Bridgestone е перфектен пример за това как дизайнът на гумата може да повлияе на производителността. Дизайнът на ECOPIA H002 ефективно намалява съпротивлението при търкаляне, за да спести гориво и пари на търговските автопаркове. За да разберем по-добре как, попитахме Маурицио Стеко , ръководител на продуктовия мениджмънт в лабораторията ECOPIA H002.
„ECOPIA H002 е ново поколение гуми за автопаркове за дълги разстояния, които пестят гориво, намаляват CO2
1 | Разбиране на контекста
Проектирането на ефективна гума, ориентирана към бъдещето, започва със знанието за какъв тип дейности и при какви условия ще се използва. „За всяка клиентска ниша Bridgestone проучва най-важните елементи, които оказват влияние върху ефективността, издръжливостта, комфорта и икономическата жизнеспособност – включително контекстуални фактори като разработването на нови технологии за шофиране, съответствие с транспортните и логистичните разпоредби и други“, обяснява Маурицио Стеко . „Тази информация ни помага да проектираме гуми, които предлагат възможно най-доброто цялостно представяне, за да помогнем за рационализиране на търговските операции.“
2|Избор на правилните материали
Според Маурицио Стеко, важен етап в създаването на високоефективни търговски гуми е изборът на правилните материали. „За ECOPIA H002 нашите инженери използваха най-добрата смес и технология за смесване, за да постигнат правилния баланс между съпротивление при търкаляне, сцепление с мокра настилка и износване. Всички гуми ECOPIA H002 са направени със смес NanoPro -Tech™ с наноселективни реакции за намаляване на загубата на енергия в протектора и по-ниско съпротивление при търкаляне. Освен това новите материали за пълнене осигуряват нисък хистерезис за по-ниско съпротивление при търкаляне и повишена издръжливост. За ECOPIA H-Drive 002, ние специално разработихме нова технология за смес с високо съдържание на силициев диоксид и нови технологии за смесване за подобрена дисперсия на силициев диоксид, за да подобрим сцеплението на мокра настилка и да осигурим дълготрайно представяне при тракция. Материалите, които използвахме в цялата гама ECOPIA H002, бяха внимателно подбрани и проектирани вътрешно, за да подобрят горивната ефективност, без да правят компромис с прилепването, сцеплението и издръжливостта.”
3 | Създаване на перфектния дизайн
Освен видовете използвани материали, друг аспект, който е от решаващо значение за представянето на гумата, е нейният дизайн на протектора. „Начинът, по който каналите, прорезите и ламелите са разположени в горната повърхност на гумата, може да повлияе на безопасността, както и на комфорта на водача, издръжливостта и горивната ефективност“, казва Маурицио Стеко . „Иновативният дизайн на модела ECOPIA H002 е специално проектиран да подобри съпротивлението при търкаляне и сцеплението с мокра настилка. Нейната оптимизирана твърдост на компресия минимизира деформацията и загубата на енергия. Това води до по-ниско съпротивление и подобно износване, въпреки по-ниската оптимизирана дълбочина на протектора в сравнение с предишните генерации. Освен това по-високата ефективна контактна площ с оптимизирано оттичане на водата осигурява по-добро сцепление на мокра настилка и по-нисък спирачен път на мокра настилка. Всичко това позволява на гумата да работи гладко – дори при дълги пътувания и при трудни метеорологични условия.“